Rólunk · Szakkolisok

Bemutatkoznak az idei tanév szakkollégistái!

Szőlősi Erzsébet Vivien vagyok, a Partiumi Keresztény Egyetem másodéves, magyar–angol szakos hallgatója.

A Szilágyságból származom, azon belül is Sarmaságról. Szerencsésnek érzem magam, amiért itt születtem és nőhettem fel. Eddigi tanulmányaimat is otthon, Sarmaságon, illetve a közeli városban, Zilahon végeztem. Úgy az általános iskolában, mint a líceumban lehetőségem volt olyan tanárok diákjának lenni, akik sokkal többek voltak, mint egyszerű tanárok. Ők voltak, akik példát mutattak, és értékekre neveltek. Ők voltak azok, a szüleim mellett, akik elindítottak azon az úton, amin most is járok: a magyar irodalmat és nyelvet itt szerettem meg, itt dőlt el, hogy ezzel szeretnék a későbbiekben foglalkozni.

Igyekszem mindezért nemcsak hálás lenni, hanem valamit vissza is adni. Igyekszem megismerni minél jobban a helyet, amely annyit adott nekem. Éppen ezért a kutatási téma is, amelyet választottam, kapcsolódik Sarmasághoz: élőnyelvi helynévkutatással és helynévvizsgálattal szeretnék foglalkozni.

Úgy gondolom, hogy a Janus Pannonius szakkollégium kiváló lehetőség a fejlődésre, illetve baráti és szakmai kapcsolatok kiépítésére és ápolására. Hiszem, hogy a helynevek iránti érdeklődésem a szakkollégium segítségével nem marad meg csupán a kíváncsiság szintjén, hanem érdekes és hasznos kutatássá növi ki magát.

Hozzászólás