Rólunk · Szakkolisok

Bemutatkoznak az idei tanév szakkollégistái!

Vizoli Lea Szidonia a nevem, jelenleg a nagyváradi Partiumi Keresztény Egyetem, Többnyelvűség és multikulturalitás mesterképzésének hallgatója vagyok. De hogy honnan is érkeztem Nagyváradra még az alapképzésem kezdetén? Hogyha Székelyföldre látogatunk és a fenyvesek magaslatáról letekintünk a Gyergyói-medence közepébe, észrevehetjük az ország leghidegebb, egyben az egyik legnagyobb és legrégebbi települését, Gyergyóalfalu községét, több mint 800 éves templomával és a parkban látható István pap szobrával, akinek emlékét őrzi az ősi hithez való ragaszkodás és a csíksomlyói zarándoklat.

Szülőfalum, Gyergyóalfalu múltjával és jelenével együtt különleges helyet tölt be az életemben, hisz megannyi emlék és szeretet köt oda. Ezért is szerettem volna jelenlegi kutatásomban a szülőfalumat érintő témával foglalkozni, és a kutatás által is jobban megismerni. Már alapképzésem során felkeltették érdeklődésemet a nyelvészeti, néprajzi, művelődéstörténeti tudományágak. Így nem is gondolhattam másra a kutatásom kivitelezését tekintve, mint szülőfalumra, Gyergyóalfalura. Ebből következett kutatási témám: Az élőnyelvi ragadványnévgyűjtés és ragadványnév vizsgálata Gyergyóalfaluban.

Úgy gondolom, hogy a szakkollégiumban a mentor, a közösség és a tanáraink támogatása, illetve az események, előadások által olyan szakmai tudásra tehetünk szert, amit a későbbiekben felhasználni és kamatoztatni tudunk, emellett egy nagyszerű közösség tagjai lehetünk, és kollégáink által betekintést nyerhetünk más érdeklődési körök kutatásaiba, ezzel is bővítve tudásunkat. Merjünk belekezdeni!    

Hozzászólás