Rólunk · Szakkolisok

Bemutatkoznak az idei év szakkollégistái

A nevem Csiki Bernadett. És hogy honnan fújt a szél Nagyváradra? Onnan, ahol a székelyek Szent Hegye kimagaslik a zöld fenyvesek közül. Ha zarándokoltatok már a Babba Máriához, és meglátogattátok Orbán Balázs, a legnagyobb székely sírját, akkor biztosan útba ejtettétek az én gyönyörű szülővárosomat, Székelyudvarhelyt.

A középiskola utolsó évében sok egyetemi bemutatót hallgattam végig, de egyik sem nyerte el a tetszésemet. Mígnem egy nap rátaláltam a Partiumi Keresztény Egyetemre vagy, ahogy én hívom: a lehetőségek egyetemére. 2020-as évi jelentkezésem sikeres volt, felvettek magyar nyelv és irodalom – angol nyelv és irodalom szakra. A pandémiának (nem) köszönhetően az első egyetemi évemet virtuális térben kezdtem el. Másodév elején költöztem Nagyváradra. Elsőévesen dolgoztam a Váradi Biblia széljegyzeteivel, és most újra lehetőséget kaptam, hogy folytassam ezt a munkát. Ez egy olyan meghatározó munka volt számomra, amely arra ösztönzött, hogy jelentkezzek a Janus Pannonius Szakkollégium magyaros műhelyébe. A kutatási téma, amelyet választottam, a Váradi Biblia ritualizált szövegeinek vizsgálata szemantikai és lexikológiai szempontból.

Úgy érzem, hogy szakkolisnak lenni jelenti a fejlődést, barátokat és még sok mást is…

Hozzászólás